STATUT
POLSKIEGO
STOWARZYSZENIA WSPIERANIA
CHORYCH
NA GIST
ROZDZIAŁ
I.
NAZWA,
SIEDZIBA, TEREN DZIAŁANIA
I
CHARAKTER PRAWNY
§
1.
Stowarzyszenie
nosi nazwę „POLSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA CHORYCH NA
GIST” i jest zwane w dalszych postanowieniach statutu
Stowarzyszeniem.
§ 2.
Siedzibą
Stowarzyszenia jest miasto Chojna w woj.
zachodniopomorskim.
§ 3.
Terenem działalności Stowarzyszenia
jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
§
4.
Stowarzyszenie
może współdziałać z krajowymi i międzynarodowymi organizacjami o
podobnych założeniach programowych, zachowując jednak pełną
samodzielność organizacyjną określona w niniejszym statucie.
§
5.
Stowarzyszenie
działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku -
Prawo o stowarzyszeniach (Dz .U. Nr 20, z późniejszymi zmianami) i
posiada osobowość prawną.
§ 6.
Działalność
Stowarzyszenia opiera się na pracy społecznej ogółu jego członków, a
do prowadzenia działalności statutowej mogą być zatrudnieni
pracownicy.
§ 7.
Czas
trwania Stowarzyszenia jest nieograniczony.
§ 8.
Stowarzyszenie
ma prawo używać pieczęci i odznak.
ROZDZIAŁ
II.
CELE
I ŚRODKI DZIAŁANIA
§ 9.
Stowarzyszenie
jest organizacją społeczną obywateli polskich, chorych na nowotwór
złośliwy zrębu pokarmowego (GIST), ich krewnych i przyjaciół,
działającą na gruncie Konstytucji RP i ma na celu:
Zrzeszanie
osób chorych na nowotwór złośliwy zrębu pokarmowego (GIST) celem
poprawy i obrony ich interesów: warunków zdrowotnych, życiowych;
zwiększenia uczestnictwa w życiu społecznym, zawodowym,
gospodarczym, kulturalnym, turystycznym, sportowym, itp.
Wyzwalanie
i popieranie wszelkich inicjatyw walki z chorobą, zmierzających do
jej leczenia, rozumianych jako proces osiągania optymalnego poziomu
funkcjonowania w społeczeństwie osób chorych na GIST po to, by
zapewnić im możliwość kierowania własnym życiem.
Likwidację
barier psychologiczno-społecznych, poprzez uświadomienie zdrowej
społeczności, problematyki dotyczącej osób chorych na GIST i
kształtowanie partnerskich postaw pomiędzy tymi grupami.
Artykułowanie
i reprezentowanie interesów członków
Stowarzyszenia, m. in. poprzez
współpracę ze stowarzyszeniami i organizacjami o podobnych
charakterze i celach.
§
10.
Stowarzyszenie
swoje cele realizuje poprzez:
Współdziałanie
z instytucjami rządowymi i samorządowymi (krajowymi, wojewódzkimi,
powiatowymi, lokalnymi), placówkami służby zdrowia i innymi
stowarzyszeniami organizacjami pozarządowymi, działającymi dla dobra
i na rzecz chorych na GIST.
Organizowanie
pomocy członkom Stowarzyszenia w rozwiązywaniu wszelkich problemów
życiowych poprzez: informację, edukacje
w zakresie uprawnień osób chorych ,
pomoc socjalno-bytową, współdziałanie w organizowaniu wszelkiego
rodzaju działalności (społecznej, gospodarczej, kulturalnej, itp.).
Organizowanie
samopomocy członkowskiej mającej na celu przeciwdziałanie uczuciu
rezygnacji, bezwartościowości, osamotnienia i bezradności,
szczególnie wśród osób najbardziej dotkniętych chorobą GIST.
Prowadzenie
działalności popularyzatorskiej, informacyjno-uświadamiającej,
zmierzającej do pełnej integracji osób chorych na GIST z osobami
zdrowymi i kształtowaniu właściwych postaw przy wykorzystaniu
środków masowego przekazu i własnych publikacji dotyczących samej
choroby i metod jej leczenia.
Inicjowanie
i uczestniczenie w pracach badawczych i legislacyjnych dotyczących
chorych na GIST i inne choroby nowotworowe.
Organizowanie
kongresów, konferencji, sympozjów, posiedzeń, zjazdów, poradnictwa,
imprez kulturalnych, rekreacyjnych, oświatowych i innych, a także
obozów i wczasów.
Popieranie
i podejmowanie wszelkich inicjatyw społecznych zgodnych z celami
statutowymi Stowarzyszenia.
Otaczanie
szczególną opieką dzieci osób chorych na GIST i inne choroby
nowotworowe
oraz
ich rodziny.
Budzenie
i pogłębianie wrażliwości społecznej różnych środowisk, do działania
na rzecz osób chorych na GIST i inne choroby nowotworowe.
Udzielanie
pomocy interwencyjnej w załatwianiu indywidualnych spraw osób
chorych na GIST i inne choroby nowotworowe.
Udzielanie
wszelkiej pomocy osobom chorym, w podejmowaniu zatrudnienia,
podnoszeniu kwalifikacji zawodowych, a także podejmowaniu
działalności społeczno-użytecznej.
Organizowanie
dla służb medycznych szkoleń, przekazywanie im informacji o
najnowszych metodach leczenia, ich skuteczności i możliwościach
wykorzystania w leczeniu głównie GIST-a oraz innych chorób
nowotworowych.
ROZDZIAŁ III.
CZŁONKOWIE
STOWARZYSZENIA, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§
11.
Członkostwo
w Stowarzyszeniu może być:
a)
zwyczajne,
b)
wspierające,
c)
honorowe.
Członkiem
zwyczajnym może być obywatel Polski
lub cudzoziemiec, posiadający pełną zdolność
do czynności prawnych i prawa publiczne, akceptujący cele statutowe
Stowarzyszenia, poprzez złożenie pisemnej deklaracji członkowskiej.
Składając
deklarację członkowską - członek zobowiązany jest podać adres
(miejsce zamieszkania; skrytka pocztowa lub inny) do prowadzenia
wszelkiej korespondencji ze Stowarzyszeniem, a w razie zmiany tego
adresu członek zobowiązany jest w terminie 7 dni podać nowy.
Członkiem
wspierającym może być osoba fizyczna lub prawna zainteresowana
działalnością Stowarzyszenia, która zadeklaruje i zrealizuje na jego
rzecz pomoc finansową lub rzeczową. Wymieniony charakter pomocy,
musi pochodzić z legalnych źródeł.
Osoby
prawne - jako członkowie wspierający, działają poprzez swojego
przedstawiciela w Stowarzyszeniu, ustalonego przez kompetentny organ
tej osoby.
Członkiem
honorowym może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w
rozwój idei statutowych Stowarzyszenia lub w inny szczególny sposób
wniosła zasługi na jego rzecz, i która wyraziła zgodę na zostanie
takim Członkiem.
Członków
zwyczajnych i wspierających przyjmuje Zarząd Stowarzyszenia, w
drodze uchwały, podjętej zwykłą większością głosów, na podstawie
pisemnej deklaracji kandydata.
Członkostwo
honorowe nadaje Zarząd Stowarzyszenia, z własnej inicjatywy lub na
wniosek, co najmniej 10 członków zwyczajnych Stowarzyszenia, w
drodze uchwały, podjętej zwykłą większością głosów .
§
12.
Członkostwo
Stowarzyszenia nabywa się na podstawie
przyjęcia kandydatury przez Zarząd
Stowarzyszenia, zwykłą większością głosów, w drodze uchwały.
§
13.
Członkowie
zwyczajni Stowarzyszenia maja prawo do:
Posiadania
biernego i czynnego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia.
Składania
i popierania wniosków we wszystkich sprawach dotyczących bieżącego
funkcjonowania Stowarzyszenia oraz jego celów.
Wypowiadania
się we wszystkich sprawach z zakresu bieżącego funkcjonowania
Stowarzyszenia oraz jego celów.
Korzystania
z rekomendacji, gwarancji i opieki Stowarzyszenia w swojej
działalności.
Nieodpłatnego
korzystania z urządzeń technicznych, pomocy, porad i usług, jakie
Stowarzyszenie oferuje i jest w stanie zapewnić swoim członkom.
Korzystania
z wszelkich innych możliwości, jakie stwarza swoim członkom
Stowarzyszenie.
§
14.
Członkowie
wspierający i honorowi Stowarzyszenia mają prawo do:
Brania
udziału w Walnym Zebraniu Członków, posiadając głos doradczy.
Składania
i popierania wniosków we wszystkich sprawach dotyczących bieżącego
funkcjonowania Stowarzyszenia oraz jego celów.
Wypowiadania
się we wszystkich sprawach z zakresu bieżącego funkcjonowania
Stowarzyszenia oraz jego celów.
Korzystania
z rekomendacji, gwarancji i opieki Stowarzyszenia w swojej
działalności.
Nieodpłatnego
korzystania z urządzeń technicznych, pomocy, porad i usług, jakie
Stowarzyszenie oferuje i jest w stanie zapewnić swoim członkom.
§
15.
Członkowie
zwyczajni i wspierający są zobowiązani do:
1.
Czynnego udziału w realizacji zadań statutowych Stowarzyszenia i
propagować
jego
idee.
2.
Przestrzegania postanowień statutu i uchwał władz Stowarzyszenia.
3.
Regularnego opłacania składek członkowskich.
§
16.
Członkowie
honorowi są zobowiązani do przestrzegania postanowień określonych w §
15 pkt. 2, a w miarę własnych możliwości realizować postanowienia
określone w § 15 pkt. 1.
§
17.
Przynależność
do Stowarzyszenia ustaje na skutek:
Pisemnej
rezygnacji członka, przedłożonej Zarządowi Stowarzyszenia.
Wykluczenia
przez Zarząd Stowarzyszenia:
za
działalność sprzeczną ze statutem oraz uchwałami Stowarzyszenia,
za
nieusprawiedliwione zaleganie z opłatą składek członkowskich za
okres 12 miesięcy,
na
pisemny, szczegółowo umotywowany wniosek, co najmniej 10 członków
Stowarzyszenia, z przyczyn określonych w lit. a,
z
powodu pozbawienia praw publicznych prawomocnym wyrokiem sądu
powszechnego.
Śmierci
członka Stowarzyszenia.
Likwidacji
osoby prawnej.
Zarząd
Stowarzyszenia na drodze głosowania, zwykłą większością głosów,
podejmuje uchwałę wraz z odpowiednim uzasadnieniem, o wykluczeniu
członka Stowarzyszenia.
§
18.
Wykluczony
przez Zarząd Stowarzyszenia członek, ma prawo w terminie 14 dni od
daty doręczenia uchwały ( wraz z pisemnym uzasadnieniem) do pisemnego
odwołania się do Walnego Zebrania Członków. Odwołanie jest wnoszone
za pośrednictwem Zarządu.
§
19.
Walne
Zebranie Członków, po rozpatrzeniu odwołania wykluczonego przez
Zarząd
członka,
podejmuje uchwałę, która jest przegłosowana, zwykłą większością
głosów. Pisemna uchwała jest doręczana zainteresowanemu członkowi, w
terminie 7 dni od dnia podjęcia uchwały. Decyzja (uchwała) Walnego
Zebrania Członków jest ostateczna i nie podlega dalszemu
rozpatrzeniu.
ROZDZIAŁ
IV.
WŁADZE
STOWARZYSZENIA
§
20.
Władzami
stowarzyszenia są:
a)
Walne Zebranie Członków zwane dalej Walnym Zebraniem,
b)
Zarząd Stowarzyszenia zwany dalej Zarządem,
c)
Komisja Rewizyjna.
Do
władz Stowarzyszenia mogą kandydować tylko członkowie zwyczajni.
Kadencja
wszystkich władz Stowarzyszenia trwa 4 lata, z możliwością tylko
dwukrotnego
wyboru na to samo stanowisko (funkcję) chyba, że inaczej postanowi
Walne
Zebranie Członków.
4.
Uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością
głosów, bez
względu
na ilość obecnych członków chyba, że przepisy prawa lub dalsze
postanowie-
nia
statutu stanowią inaczej.
5.
Wybory do Zarządu i Komisji Rewizyjnej odbywają się podczas Walnego
Zebrania
Członków,
w głosowaniu tajnym.
W
razie zmniejszenia się składu osobowego władz Stowarzyszenia, w
czasie trwania
kadencji,
uzupełnienie ich składu może nastąpić w drodze ich kooptacji.
Kooptacji
dokonują
pozostali członkowie organu, którego skład uległ zmniejszeniu. W tym
trybie
można
powołać nie więcej niż 1/3 składu organu pochodzącego z wyboru.
Członkowie
Zarządu i Komisji Rewizyjnej są odwoływani przez Walne Zebranie
Członków z pełnionych funkcji w przypadku:
utraty
członkostwa,
działania
sprzecznego z zasadami Statutu i ustawy Prawo o Stowarzyszeniach,
zalegania
ze składkami dłużej niż 60 dni od pierwszego upomnienia,
skazania
prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo karne, popełnione
umyślnie.
WALNE
ZEBRANIE
§
21.
Najwyższą
władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie jego członków.
Walne
Zebranie Członków zwołuje Zarząd Stowarzyszenia,
co
najmniej raz na rok kalendarzowy;
na
pisemny, zawierający uzasadnienie wniosek, co najmniej połowy
składu osobowego Komisji Rewizyjnej;
na
wniosek, z uzasadnieniem, 1/3 liczby członków zwyczajnych
Stowarzyszenia,
W
przypadku wniosku na podstawie pkt. 2 lit. b i c, Zarząd
Stowarzyszenia zwołuje
Walne
Zebranie Członków, w ciągu 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku.
Zarząd
zawiadamia pisemnie członków Stowarzyszenia o terminie, miejscu,
czasie i porządku obrad Walnego Zebrania, do 14 dni przed wyznaczoną
datą Walnego Zebrania. Zawiadomienie następuje listami poleconymi,
wysłanymi nie później niż na 14 dni przed terminem Walnego Zebrania.
Uchwały
Walnego Zebrania Członków, zapadają zwykłą większością głosów.
Do
kompetencji Walnego Zebrania należy:
ustalenie
głównych kierunków działania Stowarzyszenia,
rozpatrywanie
sprawozdań z działalności Stowarzyszenia,
podejmowanie
uchwał w sprawach przedstawionych przez Zarząd oraz Komisję
Rewizyjną,
wybór
i odwołanie członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej ,
uchwalanie
zmian w statucie Stowarzyszenia,
podjęcie
uchwały w sprawie rozwiązania Stowarzyszenia,
uchwalanie
regulaminu (porządku) obrad Walnego Zebrania,
udzielanie
absolutorium ustępującemu Zarządowi Stowarzyszenia,
rozpatrywanie
odwołań od uchwał Zarządu wniesionych przez członków
Stowarzyszenia,
rozpatrywanie
skarg członków Stowarzyszenia odnośnie działalności Zarządu,
k)
podejmowanie uchwał w sprawach, w których statut nie określa
właściwości
władz stowarzyszenia
Podczas
Walnego Zebrania, obradami kieruje Prezydium w skład, którego
wchodzą:
Przewodniczący
– wybierany na czas kadencji lub w zależności od decyzji
Walnego
Zebrania
zastępca
przewodniczącego – wybierany na czas kadencji lub w
zależności
od
decyzji Walnego Zebrania
protokolant
- wybierany każdorazowo
2
członków - wybierani każdorazowo
inne
osoby, w zależności od decyzji Walnego Zebrania.
Wszyscy
członkowie Prezydium są wybierani spośród członków zwyczajnych
Stowarzy-
szenia,
na podstawie głosowania, zwykłą większością głosów.
Odwołanie
Przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego, członków Zarządu i
Komisji Rewizyjnej, wymaga bezwzględnej większości głosów przy
obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania członków
Stowarzyszenia - w pierwszym terminie; w drugim terminie wymóg
obecności ponad połowy członków nie obowiązuje.
§
22.
Każdemu
uprawnionemu do głosowania członkowi Stowarzyszenia przysługuje jeden
głos na Walnym Zebraniu.
ZARZĄD
§
23.
Pracą
Stowarzyszenia w okresie miedzy Walnymi Zebraniami kieruje Zarząd.
W
skład Zarządu wchodzi od 5 do 7 członków zwyczajnych
Stowarzyszenia, którzy wybierają
spośród siebie Przewodniczącego, dwóch Wiceprzewodniczących,
Skarbnika i Sekretarza. Liczebność Zarządu ustala Walne Zebranie.
Walne
Zebranie może powołać nowych członków
na miejsce członków ustępujących lub odwołanych, w liczbie nie
przekraczającej 1/3 składu pochodzącego z wyboru.
Co
najmniej dwóch członków Zarządu powinny stanowić osoby chore na GIST
lub inną chorobę nowotworową.
W
przypadku małżeństw (konkubinatów) członków Stowarzyszenia, w skład
Zarządu może być powołany tylko jeden ze współmałżonków (konkubent).
§
24.
Do
kompetencji i zakresu działania Zarządu Stowarzyszenia należy:
kierowanie
bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
przyjmowanie
nowych członków Stowarzyszenia,
zarządzanie
i gospodarowanie funduszami oraz majątkiem Stowarzyszenia,
zgodnie ze statutową działalnością,
uchwalanie
planu działalności i preliminarzy budżetowych,
przedkładanie
sprawozdań ze swojej działalności podczas obrad Walnego Zebrania
oraz wykonywanie jego uchwał,
reprezentowanie
Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
zaciąganie
zobowiązań i zawieranie umów o charakterze niegospodarczym- zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
zwoływanie
Walnego Zebrania,
ustalanie
wysokości składek członkowskich,
podejmowanie
uchwał o przystąpieniu Stowarzyszenia do krajowych i
międzynarodowych stowarzyszeń, organizacji oraz delegowanie
przedstawicieli na zjazdy krajowe i międzynarodowe,
czuwanie
nad przestrzeganiem statutu przez wszystkich członków
Stowarzyszenia,
l)
rekomendowanie kandydatów na członków honorowych Stowarzyszenia.
§
25.
Realizacja
ustalonych zadań Zarządu oraz jego członków odbywa się w formie
opracowanych i podejmowanych uchwał, na posiedzeniach Zarządu oraz w
drodze wypełniania obowiązków, przypisanych Przewodniczącemu i
członkom Zarządu.
§
26.
Posiedzenie
Zarządu odbywa się, co najmniej raz w miesiącu.
Posiedzenia
Zarządu zwołuje i przewodniczy im Przewodniczący Zarządu. W
wyjątkowych przypadkach wyznaczony przez niego Wiceprzewodniczacy
lub członek Zarządu, który również ustala porządek obrad.
Na
zawierający uzasadnienie wniosek członka Zarządu, posiedzenie
powinno się odbyć nie później niż w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia
wniosku Przewodniczącemu Zarządu.
Przewodniczący
zawiadamia członków Zarządu o zwołaniu posiedzenia Zarządu, co
najmniej na 14 dni przed terminem posiedzenia. Zawiadomienie
następuje listami poleconymi, wysłanymi nie później niż na 14 dni
przed terminem posiedzenia Zarządu.
W
nagłych przypadkach Przewodniczący Zarządu może zadecydować o innym
sposobie i terminie zawiadomienia członków Zarządu o posiedzeniu.
W
zawiadomieniu o posiedzeniu Zarządu podaje się planowany porządek
obrad.
Uchwały
i postanowienia Zarządu podejmowane są zwykłą większością głosów, a
w przypadku równości głosów decydujący głos należy do
Przewodniczącego Zarządu.
W
posiedzeniach Zarządu mogą brać udział osoby, niebędące jego
członkami, zaproszone przez Przewodniczącego lub członka Zarządu.
Posiedzenia
Zarządu są protokołowane, podpisuje je protokolant i przewodniczący
posiedzenia.
Protokół
z posiedzenia Zarządu powinien zawierać:
numer
kolejny i datę posiedzenia,
imiona
i nazwiska osób obecnych na posiedzeniu,
porządek
posiedzenia,
istotę
referowanych spraw i oświadczenia zgłoszone do protokołu,
stwierdzenia
podjęcia uchwał i postanowień, ich treść oraz wyniki głosowania,
zadania
odrębne.
Zatwierdzone
protokoły dołączane są do Księgi Uchwał
Zarządu.
KOMISJA
REWIZYJNA
§
27.
Komisja
Rewizyjna jest organem wewnętrznej kontroli Stowarzyszenia.
Komisja
liczy od trzech do pięciu członków zwyczajnych, którzy wybierają
spośród siebie Przewodniczącego, a jej liczebność ustala Walne
Zebranie. Do Komisji można powoływać członków wspierających, którzy
uczestniczą jako doradcy, bez prawa głosowania.
Do
kompetencji Komisji Rewizyjnej należy kontrola całokształtu
działalności Stowarzyszenia, a w szczególności:
kontrola
gospodarki finansowej,
składanie
sprawozdania Walnemu Zebraniu wraz z oceną działalności i wnioskiem
dotyczącym udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi
przedstawianie
Zarządowi wniosków w sprawach działalności Stowarzyszenia,
uchwalanie
regulaminu Komisji Rewizyjnej,
występowanie
z wnioskiem o zwołanie Walnego Zebrania.
Kontrola
całokształtu działalności Stowarzyszenia odbywa się, co najmniej raz
w roku.
ROZDZIAŁ
V.
BIURO
STOWARZYSZENIA
§
28.
W
drodze uchwały Walnego Zebrania Członków powołuje
się Biuro Stowarzyszenia.
Uchwała,
o której mowa powyżej, określa również strukturę organizacyjną Biura
Stowarzyszenia.
Biuro
Stowarzyszenia działa w oparciu o regulamin uchwalony przez Walne
Zebranie.
Do
kompetencji Biura Stowarzyszenia należy:
prowadzenie
bieżących spraw o charakterze organizacyjno-biurowym związanych z
realizacją celów Stowarzyszenia,
przygotowywanie,
opracowywanie i przechowywanie dokumentacji związanej z
działalnością władz Stowarzyszenia,
przygotowywanie,
odbiór i nadawanie korespondencji związanej z działalnością władz
Stowarzyszenia,
prowadzenie
rejestru członków zwyczajnych, nadzwyczajnych i honorowych
Stowarzyszenia,
przyjmowanie
wpłat z tytułu składek członkowskich i prowadzenie ewidencji tych
składek,
prowadzenie
ewidencji majątku Stowarzyszenia,
prowadzenie
dokumentacji wymaganej przez obowiązujące przepisy dotyczące prawa
podatkowego i rachunkowości,
Pracami
Biura Stowarzyszenia kieruje Dyrektor, zatrudniony przez Zarząd
Stowarzyszenia.
W
przypadku podjęcia przez Zarząd Stowarzyszenia uchwały o
zatrudnieniu innych pracowników Biura Stowarzyszenia, Dyrektor Biura
zawiera z nimi umowę o pracę i jest przełożonym służbowym
wszystkich, zatrudnionych pracowników, w rozumieniu przepisów
Kodeksu Pracy.
Dyrektorem
Biura stowarzyszenia winien być jego członek z tym, że nie może być
on członkiem władz określonych w § 20 pkt 1.
Pracownikami
Biura Stowarzyszenia mogą być także osoby niebędące członkami
Stowarzyszenia.
Jeżeli
pracownikiem Biura Stowarzyszenia jest jego członek, nie może być on
członkiem władz określonych w § 20 pkt 1.
ROZDZIAŁ
VI.
MAJĄTEK
STOWARZYSZENIA
§
29.
Majątek
Stowarzyszenia stanowią ruchomości, nieruchomości i fundusze.
Na
fundusze Stowarzyszenia składają się:
składki członkowskie,
wpływy z działalności statutowej,
dotacje, subwencje, darowizny,
itp.,
Fundusze
uzyskane z wyżej wymienionych składników, przeznacza się w całości,
na realizację działalności statutowej Stowarzyszenia.
§
30.
Zasady
wykorzystania funduszy Stowarzyszenia ustala jego Zarząd.
§
31.
Oświadczenia
woli w sprawach majątkowych Stowarzyszenia, w tym w przedmiocie
zaciągania zobowiązań, składają, działając łącznie dwie osoby:
oraz
W
ten sam sposób stowarzyszenie reprezentowane jest na zewnątrz w
innych sprawach
ROZDZIAŁ VII.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
&
32
1.
Uchwałę w sprawie zmiany statutu lub rozwiązania się Stowarzyszenia
podejmuje Walne Zebranie, bezwzględną większością głosów, przy
obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania - w
pierwszym terminie, w drugim terminie - bez względu na liczbę
obecnych.
2.
O zamiarze rozwiązania się Stowarzyszenia, członkowie winni być
powiadomieni pisemnie co najmniej dwa miesiące przed terminem Walnego
Zebrania Członków.
3.
Uchwała o rozwiązaniu się Stowarzyszenia, określi sposób likwidacji
oraz cel, na jaki ma być przekazany majątek Stowarzyszenia.
4.
Likwidatorami Stowarzyszenia są członkowie Zarządu, chyba że uchwała
Walnego Zebrania członków stanowi inaczej.
5.
Obowiązkiem likwidatora jest przeprowadzenie likwidacji w możliwie
najkrótszym czasie, w sposób zabezpieczający majątek Stowarzyszenia
przed nieuzasadnionym uszczupleniem.
6.
Likwidator w szczególności powinien:
zawiadomić
sąd o wszczęciu likwidacji i wyznaczeniu likwidatora, z podaniem
swego nazwiska, imienia i miejsca zamieszkania,
dokonywać
czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji,
podając do publicznej wiadomości o wszczęciu postępowania
likwidacyjnego,
po
zakończeniu likwidacji zgłosić sądowi wniosek o wykreślenie
stowarzyszenia z Krajowego Rejestru Sądowego.
d)
jeżeli likwidacja nie zostanie zakończona w ciągu roku od dnia jej
zarządzenia, likwi-
datorzy
przedstawiają sądowi przyczyny opóźnienia.
§
33.
Statut
Stowarzyszenia wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia.
§
34.
W
sprawach nieuregulowanych postanowieniami statutu mają zastosowanie
przepisy Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku - Prawo o
stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, z późniejszymi zmianami).
|